Saturday, December 18, 2010

Ini Adalah Sambungan Dot Dot Dot

Salam/Hi

post2 lama ada aku post pasal 'industrial training' aku kan? so hari ni ni nak sambung lah cerita tu. tp bkn sambungan untuk hari ke-3. tak2. dah malas nak sambung secara 'day-by-day' jadi aku sambung secara rambang.

basically for the first week, most of my time was in the office. baca itu, baca ini. banyak yang aku baca. hahaha. sejujurnyalah, minggu pertama tu aku macam nak je cari senior aku yang cuti tu bawak balik datang office ni. bosan kot. nak pergi ronda-ronda takut kena marah pulang kang. buat sesuka hati. jadi aku 'end up' duduk melangut kat dalam office tu. tapi tak pelah. at least aku belajar jugak tgk 'terms' yang aku tak tahu. banyak woo. bila aku tengok semua 'terms' tu, dah macam kat mana dah aku ni. =_="

tapi bila datang je senior aku tu, hah! hambek ko nak sangat. bagai nak rak buat semua kerja. minggu kedua memang berbeza giler ahh dengan minggu pertama. ok. hari isnin tu, senior aku ajar update segala macam benda dekat segala macam board. fuhhh... nasiblah aku dah enjoy rasa bosan giler2 masa minggu pertama tuh. lepas tu dia bawak aku tour around. tunjuk pelan lokasi, ini kat mana, itu kat mana. then dia perkenalkan aku pada projek yang dia kena buat. byk wohhh... most of it is kinda like doing quality analysis. heh! penat kot. semua benda ni bermula bile petang isnin tu kami-kami dipanggil oleh dot dot masuk meeting room. kat situ dia terangkan apa aku dengan senior aku kena buat. this and that and those... ok. lepas tu bermulalah sesi inspection/analysis watsoeva tu pada keesokkan harinya. dan semua tu berlarutan sampai lah hari khamis. fuhhh... penat... tapi dalam penat tu, banyak kott yang aku dapat belajar. sebab banyak sangat benda kena buat. and malam khamis tu aku mengerahkan segala tenaga mengunpul dan men'soft copy' kan semua data sebab jumaat tu kena bagi dekat dot dot. besoknya, dot dot panggil lagi masuk meeting room.

dan tanpa diberitahu tiba-tiba dot dot keluar ayat yang mengejutkan aku 'ok, you can present your data now'. GULPPPP!!! hambek ko!!! tiba-tiba kena present. nice2. fuhh... aku time tuh dah macam nasiblah labu. present jelah. dah lah aku yang buat analysis tu so tak leh lah nak mintak senior aku back up aku since dia ada projek dia jugak. last2, mati ke tak mati ke, kena marah ke tak kena marah ke, redha jelah. so, present jelah. Alhamdulillah, everything was running smoothly. hihi... trimas gila ahh kat senior aku tu sebab back up aku jugak. trimas2.

ok. itu jelah update. k2. adios~~~

No comments: